lördag 15 februari 2014

Årets första sådd


 Jag och Zzam beställde lite frön ihop från Impecta som vi sen delade på. Man får ju ändå oftast allt för många frön av samma sort när man köper frön.

Vi beställde lite olika frön för att fylla ut förrådet vi har sen tidigare år. Det blev bara ätbara saker även om vissa även är fina att se på. Det ska bli roligt att se hur de trivs i trädgården.
  • 9111    SPRITÄRT 'Blauwschokker' 
  • 9828    DJUNGELGURKA 
  • 9421    CHILIPEPPAR 'Sweet Banana'  
  • 90621  FLAGEOLETBÖNA 'Flajoly'  
  • 9202    GRÖNKÅL 'Nero di Toscana'  
  • 9203    GRÖNKÅL 'Red Russian'   
  • 9590    TRÄDGÅRDSSMULTRON 'Alexandria'   
  • 9356    MANGOLD 'Bright Lights'  
  • 8206    RINGBLOMMA 'Black-Centered Orange Princess'   
  • 9734    PLOCKSALLAT 'Rossimo'   
Idag sådde jag årets första försådd, det blev dels köpta frön men även en liten kruka med saker jag har plockat själv.

Köpt:
  • Småbladig basilika
  • Pensé
  • Pärontomat
  • Tomaten Black Sea Man
  • Paprika
  • Chilipeppar Sweet Banana
  • Citrongräs
Plockat:
  • Amaryllis
  • Paprika
  • Tomat 
 Jag hoppas de kommer gro snart, iaf inom en vecka. Många av sakerna har 5-15 dagars groningstid. Jag tänkte så en ny omgång med 2-4 veckors mellanrum under hela våren och se vad som kommer upp.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar