torsdag 13 mars 2014

Minis nya klänning

Den här klänningen har jag tänkt sy i nästan ett år för att matcha storasysters födelsedagsklänning som hon önskade sig i fjol. Nu är den äntligen klar.

Jag utgick från Burda 9702 men klippte i mönstret så jag fick en olikfärgad frontpanel. Det blev lite bökigt i svängarna i fram så infodringen ska nog lösas på annat sätt om jag ska sy någon mer. Sen la jag veck istället för att rynka och har inget sprund i kjolen i ryggen. Jag valde även dragkedja istället för knappar. Bandet är helt löst och knytes i bak eller fram beroende på vad man känner för.

Hon har inte provat klänningen när den är helt färdig än för hon sov redan när jag blev klar.



Av tyget finns det tillräckligt mycket kvar för att bli en sommarkjol till mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar