tisdag 1 april 2014

En vårkjol

Det är ett av plaggen i min vårkollektion. Mönstret kommer från Burda plus H/V 2013. Det är mönster 417. Såhär i efterhand har jag kommit fram till att kjolen inte riktigt är jag. Jag tror även jag har kommit på varför, dels att kjolen har veck mot linningen men även det fluffiga övertyget. Som tur tycker jag tillräckligt mycket om den för att använda den. Att ha två kjolar i olika längd var en kul ide men jag ser bara kortare ut i det.

Här kommer närbild på linning och nederdelen av kjolen.
 En sak med kjolen jag är nöjd men är hur jag löste att ha både ficka och dragkedja i linningen. Jag sydde dock dragkedjan lite långt ner i linningen så det blir en glipa. Dragkedjan är mellan fickan och bakstycket av kjolen och eftersom den är dold syns den knappt alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar