onsdag 2 april 2014

Sew for a change, mars

Utmaningen i mars var att spara energi. Förutom det vi redan gjorde innan så förbättrade vi oss tyvärr inte. Frysarna håller vi på och tömmer och när de är nästan tomma ska de frostas av. Dammsuga bakom dem brukar vi göra på vårstädningen som sker veckan efter påsk årligen och även under julstädningen som sker i december så det gör vi regelbundet iaf.

Jag köpte två saker till mig under månaden.Jag behövde nya skidåkningsstrumpor för jag hann inte stoppa mina gamla innan resan till fjällen. Men det kändes ändå helt okej, tyvärr var de bara 25% ull.
Jag köpte lite tyg men det var bara totalt 50cm på stoff&stil, det behövs som tillbehör för BH-sömnad.

För barnen var det baby&barnmässa förra helgen och där blev det lite handlat, men inte allt så mycket som tidigare år iaf och mest saker som behövdes. Det blev ett par jeans, ett par mjukisbyxor, en långärmad och en kortärmad tröja och tre par trosor. Mer om det inköpet finns här.

Mina poäng: 
Ingående: 76
Intjänade: 0
Använda: 7.5
Summa: 68.5

Barnens poäng:
Ingående: 160
Intjänade: 0
Använda: 20
Summa: 140

Ganska mycket poäng kvar och inför sommarswapen behövs bara foder till en kavaj. Det dyra blir sen om jag är duktig och springer en hel halvtimme för då ska jag belöna mig med nya springskor. Barnen behöver nog nya gummistövlar men annars tror jag de har allt. Kanske en vårjacka med men det borde vi ha i gömmorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar