torsdag 8 maj 2014

Restaurang Familjen

Vi har haft flera kollegor på besök från andra orter så vi var många som gick ut. Den här gången valde jag restaurang Familjen. Vi satt och pratade länge och hade det väldigt trevligt. Det var ingen stress och jäkt på restaurangen utan bara fantastisk service.

Jag valde kvällsmatsmenyn med vinpaket till.

Det var en fantastiskt god sparrissoppa med bräckt oxbringa i botten. Den passade otroligt bra med det franska bubblet jag fick till.

Varmrätten var bakad fläsksida med citron och mejram, friterad svål, blastmorötter och rädisor
samt en sky med rostad vitlök.
Jag saknade lite potatismos eller något som kunde suga upp den goda såsen men morötterna var bland de godaste morötter jag någonsin ätit. Till detta fick jag ett gott rött vin från samma region som bubblet gjort på Cabernet Franc.
Till efterrätt var det äpplekaka och vaniljglass på kondenserad mjölk. Den var god men de skulle tagit i mer med äpplet. Dessertvinet var ett konjaksvin, det var gott men efterrätten var godare utan.

Allt som allt ger jag restaurang Familjen en 4a och återvänder gärna dit igen för en trevlig kväll men efterrätten får de gärna piffa till lite mera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar