söndag 4 maj 2014

Sew for a change, april


Aprils utmaning med att minska pappersanvändningen gick bra, vi gjorde de flesta sakerna redan. Vi minskade användningen av servetter och hushållspapper och sa upp kataloger och bad om att få räkningar och deklaration elektroniskt.

Till barnen handlade vi inte något alls, de fick lite saker i present men det räknas ju inte.

Till mig blev det lite mer handlande tre par trosor och tre par strumpbyxor för att klara min vardag. Sen handlade jag även lite jag behövde till min sommarplan.

1.5m viscose och 0.5m viscosefoder att använda till foder i en kavaj (fodret i ärmarna). Och 0.5m bomullstrikå för detaljer på ett linne. Linnet är en Yellow tail camisole, fast jag ska göra breda axelband.

Strumpebyxorna var dyrast poängmässigt med 19.5 poäng totalt, skönt att det snart är sommar så jag inte behöver strumpbyxor mer.

Mina poäng: 
Ingående: 68.5
Intjänade: 10
Använda: 31.75
Summa:   36.75

Barnens poäng:
Ingående: 140
Intjänade: 10
Använda: 0
Summa:   150

Nu har jag i snitt 4.5 poäng att göra av med per månad resten av året om jag inte klarar några utmaningar. Det är nästan 2m tyg, jag får bara hålla mig ifrån att köpa något färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar