lördag 10 maj 2014

Shoppingtur i 2ndhandbutiker

Planen med turen var att hitta en vårjacka, i form av en kavaj, till min man. Det misslyckades vi med men vi hittade en hel del annat. Vi handlade på Alelyckan och på Emmaus vid Backaplan. Alltihopa kostade under 800kr tillsammans.
 Klänningen till vänster är i rödrandig glansig viskos och ska användas att sy en vid kjol av. Kjolen i mitten ska sys in i midjan och få en dragkedja. Klänningen till höger ska sprättas isär och sen sys ihop igen med ca 20cm större omkrets, tur att den är omlott.

Dottern behövde en vårjacka och en regnjacka till för vi har inte hittat någon mer hemma. Och en rosa glittrig topp ville hon gärna ha. Den är i en liten vuxenstorlek så hon får ha den utanpå en tröja i några år till.

Glas som matchar sådana vi redan har och mer gardiner till barnen, detta blir fjärde uppsättningen. Nu behöver bara lillan få upp sin gardinstång.
Ett par hängslen för maken att alternera med och 7st nya tygnäsdukar.

 Barnen fick välja var sin leksak. Jag tycker vår stora vann med sin påse med fem handdockor för 50kr.



2 kommentarer:

  1. Är Minis en sån där sak man tittar på bilder i? Jag /älskade/ min sån när jag var liten, så jag tycker den vinner! Om det r en sån, och om den har fina bilder, då...

    SvaraRadera
  2. Den är en sådan med vilda djur i men en budgetvariant, kunde varit mycket bättre.

    SvaraRadera