fredag 13 juni 2014

Tygberoende?

Jag har köpt tyg vid tre tillfällen det senaste. Men en av gångerna räknas inte riktigt för då köpte jag bara tyg till en speciell sak. En klänning jag tänkte ha på jobbets sommarfest.

På Gårda textil blev det:

0.5m viscosfoder (1.25)
1m turkos viscos (2.5)
2m vit viscos (5)
tyglycka såg jag två tyger jag inte kunde låta bli. Det är tunn bomullstrikå.

3.5 m klövertyg, två m är till barnen (3.75+5)
2m fisktyg  till barnen (5)


 Idag när jag bara skulle ha tryckknappar upptäckte jag det var rea på stoff och stil.

4m pajettyg, 1m till barnen (14+3.5)
3m vit viscos, det och paljetttyget ska bli en klänning i höstplanen. (7.5)
3m stickad tunnt ylletyg. Det ska bli en top i vinterplanen, resten tänkte jag zzam ska få. (4.5)
2m tunnt stickat tyg med ull i, det ska bli tröjor till barnen. (5)
2m manchester till byxor till barnen. (5)

Jag gjorde med andra ord totalt av med 38.5 av mina poäng och 23.5 av barnens poäng. Det betyder att jag nästan har helt tomt på poäng så nu gäller det att sy av det jag redan har. Jag behöver klara minst en utmaning till så jag kan köpa nya springskor när jag lyckas springa 30min på en gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar