söndag 1 juni 2014

Växthuset


Idag har jag planerat ut i växthuset. Det har ingen ideal placering utan alldeles för mycket skugga men det är ändå den bästa tillgängliga platsen än så länge.  Jag har fyllt växthuset med gurkor, paprika, chili och tomater av flera olika sorter. Jag hoppas jag kan skörda mycket om några månader. Jag ska köpa en planta vanlig gurka för det saknar jag.

1 äpplegurka
2 djungelgurka
2 paprika
1 chili sweet banana
2 sorters andra chili från frön av köpta frukter
1 ampeltomat
1 svart coctailtomat
2 black cherry tomat
2 black seaman tomat
2 ekologiska växthustomater
2 pärontomater
1 busktomat
2 black krim tomater
1 tomat från frön av köpta tomater
1 gardners delight tomat
1 tigrella tomat

Sen har jag tre tomma platser kvar för saker som kan dyka upp.

Jag fick lite plantor över främst djungelgurka och okänd chili men även lite tomatplantor. En tomatplanta ska få flytta till Zzams lilla ztuga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar