onsdag 2 juli 2014

Sew for a change, juni

Utmaningen den här gången handlade om mat. Man skulle köpa ekologiskt, inte slänga mat och handla efter säsong. Den biten gör vi redan men sen skulle man äta vegetariskt två gånger i veckan det hade jag kunnat fixa. Men den helt vegetariska veckan var en omöjlighet så jag gav upp redan utan att prova. Tyvärr har jag handlat en hel del ändå förutom det jag redovisade i det här inlägget så har jag köpt 4.5m ylletyg som ska bli en top och underställ till mig. Barnen har även fått en regnjacka och ett par stövlar.

Mina poäng: 
Ingående: 41.75
Intjänade: 0
Använda: 45.25
Summa:   -3.5

Barnens poäng:
Ingående: 135
Intjänade: 0
Använda: 32.5
Summa:  102.5 

Nästa utmaning om miljövänlig städning klarar jag redan som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar