torsdag 7 augusti 2014

Lite tygshopping

Efter tips från en annan i gruppen, Sy garderoben - med en plan om en som sålde ut sitt tyglager efter hon hade slutat ha affär. Jag åkte dit med två kompisar och handlade lite. Jag spräckte min budget så en av dem var snäll och gick och tog ut mer pengar åt mig medan mitt tyg blev tillklippt.

Jag börjar längst bak till vänster och går nedåt i raderna.

3m jeanstyg med stretch
6m naturvitt viskosfoder
3m blått viskosfoder
3m vit viskos med blå prickar
1.5m turkos muddväv
1m blå muddväv
0.5m gul muddväv
3.5m grönblå viskos
2m orange viskostrikå
1.5m gulrandig bomullstrikå
1.5m gulrutig bomull
3m gult siden
2m tvättat siden
4m råsiden

Sen köpte jag även 3m viskostrikå som jag redan har sytt en klänning av och ett rör knappar och en gammal Ottobre.

För det här gjorde jag bara av med ca 1500kr, ett meterpris på 40kr i snitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar