måndag 3 november 2014

Sew for a change, augusti-oktober

Det var ett tag sen jag uppdaterade något om hur det har gått med utmaningarna och shoppandet

Augustiutmaningen handlade om att återvinna och där satsade vi på att sortera lite till (tygavfallet) och skaffa en hushållskompost. Det blev en bokashi som funkar bra förutom att något större djur tycker att det är fasligt intressant det vi gräver ner och gräver upp det. Möss och råttor verkar dock vara helt ointresserade. Den här utmaningen ger jag mig godkänt på.

Septemberutmaningen handlade om att rensa bort gifter i hemmet, framförallt plast. Den valde jag att strunta i men har sett till att köpa nya saker i andra material istället för i plast.

Oktoberutmaningen handlade om hygien. Tandkrämen var redan fixad så även tygbindor. Jag köpte Shampo, dalsam, deo och hudkräm enligt instruktionerna och är nöjda med allt utom deon som ger mig utslag, där får jag testa något annat. När det gäller tandborste kör vi på eltandborste för det vill våra tänder ha. Inget nagelack blev det heller.

Vi har inte handlat så mycket under den här tiden. Ett par nylonstrumpor och 4m regnklädestyg till mig och 1m mudd till barnen.

Mina poäng: 
Ingående: 6.5
Intjänade: 20
Använda: 17
Summa:   9.5

Barnens poäng:
Ingående: 96.5
Intjänade: 0
Använda: 2.5
Summa:  94 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar