fredag 21 november 2014

Symässa på kviberg

Jag hade egentligen inte tänkt gå för jag hade ju redan tyg så det räckte men så erbjöd en kompis en fribiljett och shoppingsällskap. Det var väldigt trevligt och det fanns mycket fint tyg och även lite annat. Det var synd det inte fanns någon som sålde underklädergrejor eller specialtyger. Jag köpte även lite band.

Min stora tös var med och fick välja lite olika tyger.

1m velour
0.5m traktorer
4m tunt guldskimrande tyg
1.5m lila silvermönstrat tyg
0.5m collagetyg turkost
1m collagetyg rosa
1m lila med stjärnor
1m fladdermöss
Totalt blev det 27.75 poäng i sew for a change, tur barnen har många poäng kvar.


Lite olika sorters mudd kan vara bra att ha när man syr

1m gul
1m turkos
1m vit
0.5m randig
Totalt blev det 5.75 poäng i sew for a change. Även dessa räknas av från barnens.

Det fanns lite tyger jag inte kunde låta bli av till mig själv

2m ylletyg
0.5m grönt med gröna stjärnor
1.5m rosa bågar (och även 1m till barnen (2.5 poäng))
1.5m snöstjärnor
1.5m snöstjärnor
1.5m rutigt
Det blev 15.75 poäng i sew for a change för mig, jag kommer nog hamna på minus.

Jag köpte även lite resårband att ha till underkläder, ett underbart vävt band. Reflex att stryka på och två märken.
 Två mönster från svenska mönster blev det även till mig. De hade massor av storlekar och roliga mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar