fredag 18 september 2015

Lite tyg från Jofotex

När vi var på semester "råkade" jag köpa lite tyg. Stora dottern hade fått ett ritblock man designar kläder i och där i ritade hon mest randiga kläder så jag köpte lite randiga tyger med tanke på barnen. Hon fick välja vad det skulle bli av tygerna.

Den randiga velouren ska bli pösiga byxor med resårmidja, utan muddar och med utanpåliggande fickor.

Det tunna randiga tyget ska bli en tajt top med kort raglanärm. Det ska gå till höftkammen och ha en stor urringning.

Det rosarandiga ska bli en klänning med liten urringning och kortkort ärm. Den ska vara tajt och gå till halva vaderna.

Det bredrandiga ska bli en långärmad klänning som är knälång. Den ska vara båtringad och ha blåklockskjol.

Jag hittade några fantastiska trikåtyger till mig. Av det mittersta som är jättemjukt köpte jag så mycket att kan bli både en klänning och en top.


Jag ska sy halloweenklänningar till mig och barnen. Min ska ha orange botten och deras lila botten. Över ska vi ha det underbara tyget som är lila och guldskiftande med ett spindelnätsmönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar