fredag 30 oktober 2015

Thali

Thali är en vegitarisk indisk resturang med det lilla extra i mottagandet, tex fick vi en välkomstsoppa i väntan på maten.

Vi drack mangolassie till maten, det är ju ett måste till indiskt

Till förrätt valde jag paneer tikki som var jättegod trots jag inte gillar mynta.
Till varmrätt kunde jag inte låta bli att välja en thali, jag valde den från norra Indien eftersom den var mildare. Det var jättegod och det var massor med mat, speciellt eftersom vi hade vitlöksnaan till.

Efterrätterna lockade så mycket så det var bara att äta så magen stod i fyra hörn. Jag valde Gulab Jamun och det var gott och krämigt men inte överväldigande mättande.

Jag tycker att alla ni som inte tycker att kött är ett måste borde gå hit. Billigt, gott och en fröjd för ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar