onsdag 6 januari 2016

Höstsömnad

Inför varje årstid gör jag en plan med sex plagg att sy, jag lyckas olika bra med mina planer. Numer blir jag iaf nästan jämt nöjd med det jag syr.

Jag lyckades sy de översta tre plaggen, snurrklänningen och koftan är påbörjad men de gör jag klart en annan gång. Klänningen och toppen som blev gjorda är i viskosjersey och kjolen i ull.

Klänningen modifierade jag lite då jag inte lyckades förlänga "midjebandet" tillräckligt mycket men den blev bra ändå

Toppen anpassade jag bara efter mina mått och den är jag riktigt nöjd med.


Kjolen fick först en lite för stor linning så jag fick sy om den. Den har fickor i vecken på båda sidor. Det är en mycket bra och snygg lösning tycker jag. Det första är en bild innan jag sydde om kjolens linning och bild två är efteråt, där syns även höstens top och vinterkoftan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar