lördag 6 augusti 2016

S'mores cheesecake

Via facebook fick jag tips om vad som lät som en smaskig efterrätt. Barnen gillade dock bara bottnen och marshmallowsen.

S'mores cheesecake
12st
150g choklad
500g cream cheese
2 tsk socker
1 tsk vaniljsocker
150g digestivekex
100g smält smör
2 dl grädde
50g stora marshmallows
100g minimarshmallows

Krossa digestivekexen och blanda med smöret. Fördela i muffinsformar och tryck till med en sked. Ställ i frysen ca 10min.
Smält de stora marshallowsen på låg effekt på micron eller i lite grädde i en kastrull. Vispa cream cheese, socker och vaniljsocker fluffigt. Vänd ner marshmallowssmeten. Fördela i muffinsformarna och jämna ut. Ställ i frysen i ca 10min.
Hetta upp grädden och smält chokladen i den, rör till en slät smet. Häll över cheescakesmeten. Strö över marshmallowsarna och ställ i kylen i ca 20min.
Grädda på grill i ca 1min vid servering.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar