fredag 9 september 2016

Långedrag värdshus

Det är fantastisk miljö ute i Långedrag. Värdshuset serverar god mat men servicen är lite ouppmärksam.

Jag valde trerättersmenyn Kökets val, det var en välkomponerad meny som föll mig i smaken, speciellt efterrätten. Jag beställde ett glas vin till men det fick jag inte förrän till varmrätten vilket kändes väldigt rörigt. 

Flera av vännerna valde fisk- och skaldjursplatå. De tyckte att den skulle serveras samtidigt som övrigas huvudrätt fast den tog lång tid att äta. Inte så god planering av serveringspersonalen direkt.

 Skagen serveras på rågbröd toppad med löjrom och picklad rödlök samt dilvinaigrette och krispig örtsallad.

Ugnsbakad bergtungafilé fylld med örter serveras med havskräfta, kräftviarge, citronkokt vit och grön sparris, färskpotatisecrassé smaksatt med ramslök samt sallad på blandade örter och picklad rödbeta.

Crême brulée med smak av tahitivanilj serveras med smultronsorbet, färska sommarbär och smultronmacarone

Jag kommer gärna tillbaka en varm sommarkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar