söndag 26 mars 2017

Vårsömnad

Jag hade storslagna planer inför sömnaden av vårens plagg men jag kom bara halvvägs. Kjolen, toppen och klänningen blev klara. Vårkappan och skjortan påbörjade.


Först ut att bli klar var metal mix från Ottobre 02/2015. Jag sydde den i ett tunt tyg i ullmix jag sköpte på Gold Hawk Road i London för ett par år sen. Jag la till fickor då jag inte klarar mig utan fickor i plagg.
Näst på tur blev tågklänningen. Jag köpt tyget för flera år sen när jag fortfarande jobbade med tåg men det blev inte av att jag sydde av den förrän nu. Mönstret är Stunning Rose från Ottobre 03/2015. Jag valde dock att göra bakstycket helt. Jag tycker att midjebandet blev alldeles för stort i förhållande till övrigt på klänningen så där ska jag nog göra om och förminska men annars är jag nöjd. 



Sist ut blev en top i viskostrikå från Ottobre 02/2012. Jag är nöjd med den förutom att den nästan blev lång som en klänning och midjebandet är för stort i förhållande till övrigt. Det var tänkt att den här toppen skulle sys i vävt tyg men det funkade bra att sy den i viskostrikå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar