tisdag 28 juni 2016

Vårsytt


Min plan från början var två toppar, en tunika, två klänningar och en kappa. Kappan blev bara påbörjad men resten blev klart även om ett tyg och ett mönster byttes ut. Kläderna passade bra i min gula och gröna vårgarderob men jag saknade ett par jeggins kände jag så det ska åtgärdas i sommarplanen.

Den grönpricka klänningen har jag använt jättemycket och den är en riktig favorit, det kommer nog bli fler i det mönstret då den är en riktig mysklänning. Den gula singoallatoppen är jag minst nöjd med och den har inte blivit använd så mycket.

På bilderna syns även min gula kjol av en gammal gardin och min röda yllekjol som används flitigt. När det blir varmare på våren är det främst den gula kjolen som används.

 2322 från Simplicity

Liza alteration från Famous frocks 

Twig från Ottobre 

 M5050 från MacCall's

Bessie från Ottobre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar